COVID-19

Prevention measures COVID-19

At Posada del Tepozteco we care about the health of our clients, friends and collaborators as well as our community.

We share with you the actions that we are implementing strictly and constantly during this contingency:

We abide by and reinforce the safety and hygiene measures established by the WHO , the Ministry of Health and CANIRAC in order to continue maintaining the highest quality standards in our care, food handling, cleaning and hygiene.
  • Support and flexibility to reschedule reservations without commission.
  • Special attention and supervision in the sanitation of our guests' rooms and common areas such as railings, handles, furniture, surfaces, telephones, etc.
  • Anti bacterial gel at the entrance of the hotel and in the different areas of consumption.
  • We promote and supervise the continuous hand washing of our staff. We invite you to continually wash your hands.
  • All personnel use mouth covers and gloves, mandatory for personnel in the food and beverage area.
  • Disinfectant solution for your luggage.
  • Continuous cleaning of the different work areas of our collaborators.
  • Personnel who have any of the symptoms or have the flu are referred to the medical service and sent to rest at home.
  • We wash and disinfect the dishes and cutlery at high temperature.
  • We have Distinctive H , issued by the Ministry of Health and the Ministry of Federal Tourism , on good practices in food and beverage management, strictly adhering to their manuals and procedures.

We will continue offering our services offering a space of security and tranquility for all our clients.




Medidas de Prevención COVID-19


Compartimos con usted las acciones que en Posada del Tepozteco estamos implementando estricta y constantemente para recibirlos muy pronto en un ambiente seguro y confiable:

  • Cumplimos y reforzamos las medidas de seguridad e higiene establecidas en los lineamientos de seguridad sanitaria dictados por la Organización Mundial de la Salud, la Secretaría de Salud, la CANIRAC y el Gobierno de México para continuar manteniendo los más altos estándares de calidad en nuestro cuidado, manejo de alimentos, limpieza e higiene.
  • Soporte y flexibilidad para cambios de fecha de su estancia sin cobro de comisión.
  • Atención especial, capacitación y supervisión en el proceso de saneamiento de las habitaciones y áreas comunes del hotel como barandales, manijas, muebles, superficies, teléfonos y todas las superficies de contacto continuo.
  • Alcohol en gel en la entrada del hotel y en las diferentes áreas del hotel.
  • Promovemos y supervisamos el lavado continuo de manos de nuestro personal. Te invitamos a lavarte las manos continuamente.
  • Todo el personal de Posada del Tepozteco porta equipo de protección personal.
  • Solución desinfectante para su equipaje.
  • Limpieza continua de las diferentes áreas de trabajo de nuestros colaboradores.
  • El personal que presente alguno de los síntomas o tiene gripe es derivado al servicio médico y enviado a descansar en su hogar.
  • Lavamos y desinfectamos los platos y cubiertos a alta temperatura.
  • Contamos con el Distintivo H emitido por la Secretaría de Salud y la Secretaría de Turismo Federal, sobre buenas prácticas en la gestión de alimentos y bebidas y nos adherimos estrictamente a sus manuales y procedimientos.

Continuaremos ofreciendo nuestros servicios ofreciendo un espacio de seguridad y tranquilidad para todos nuestros clientes y amigos.

Para cualquier duda o comentario favor de contactarnos a reserva@posadadeltepozteco.com